Zoeken in deze blog

woensdag 29 mei 2013

Gaia

Via via kwam ik bij het patroon van Gaia uit en ik vond het een feestje om haar te haken. Ik blijf het een wonderlijk fenomeen vinden dat je met een bolletje katoen en een (haak)naald zulke prachtige dingen kunt maken die mensen soms ook heel diep raken. Terwijl ik de eerste Gaia maakte wist ik al voor wie hij moest zijn en ik geloof niet dat ik iemand blijer heb kunnen maken dan haar met deze Aarde-godin.

Voor wie niet zo bekend is met de verschijning van Gaia een korte uitleg:


Gaia (de godin van de aarde) heeft haar armen in een boog boven haar hoofd, waarmee ze laat zien dat al het leven op aarde in harmonie is met elkaar, ook al lijkt het een grote chaos. Ze helpt je om beter te aarden en meer innerlijke harmonie te vinden.


Nu zijn er al verschillende godinnen uit de haaknaald verschenen en heb ik ze zelfs gevuld met kleine edelsteentjes zodat ze ieder hun eigen kwaliteit hebben en dat maakt ze stuk voor stuk uniek.



Het hartstuk van deze katoenen Gaia is 
opgevuld met Amethyst, hierdoor helpt 
deze griekse godin je hoofd helder te 
maken en intuitie te versterken. Tevens kan 
ze je helpen emotionele pijn (trauma’s, 
verdriet etc.) te verwerken.


Het hartstuk van deze katoenen Gaia is

opgevuld met Bergkristal, hierdoor helpt ze
je te zorgen voor meer balans tussen
lichaam en geest en versterkt ze de
krachten in jezelf.


Het hartstuk van deze katoenen Gaia is 
opgevuld met Chalcedoon, hierdoor helpt 
deze griekse godin je zekerder en minder 
verlegen te worden, waardoor je je 
makkelijker kunt uiten. Daarnaast kalmeert 
ze je op stressmomenten (uitstekend tijdens 
examens).

Het hartstuk van deze katoenen Gaia is 
opgevuld met Rozenkwarts, hierdoor geeft 
deze griekse godin je inspiratie door de 
fantasie te activeren en wekt ze een 
liefdevolle energie bij je op.

Het hartstuk van deze katoenen Gaia is 
opgevuld met Tijgeroog, hierdoor helpt 
deze griekse godin je door je te laten zien 
wat je echt nodig hebt en je blik naar 
binnen te richten zodat je beter je grenzen 
aan kunt geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten